top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAmit Rosi

חוגים לגני ילדים – במה הם תורמים?

קייטנות קיץ וחוגים בגני ילדים במהלך השנה הם חלק בלתי נפרד מחייו של כל ילד. אבל באילו מהם לבחור? פעוטות, ואפילו ילדים גדולים יותר, לא תמיד מסוגלים לקבוע את האינטרסים וההזדמנויות שלהם, ומשימה זו עוברת להורים או לגננות. ישנן המון אפשרויות לחוגים שונים, המגוון הנו רחב מאוד. אי לכך עולה השאלה – כיצד לבחור חוג לצהרון או לגן הילדים שלכם והאם בכלל כדאי להכניס חוגים לתוכנית השנתית?


חוגים לגני ילדים- עובדות חשובות:

  • כל פעילות ספורטיבית מפתחת את הילד פיזית, ומפצה על חוסר הפעילות הגופנית והפגת מתחים פסיכולוגיים. הם מועילים הן לילדים עם פעילות מוגברת לאובדן אנרגיה, והן לילדים לא פעילים למניעת עודף משקל.

  • משחקי צוות מלמדים עבודת צוות וכיצד להשיג מטרה משותפת.

  • ריקודים, כוריאוגרפיה תורמים להתפתחות של יציבה נכונה ותחושת קצב טובה. בנוסף, הם עוזרים להתגבר על ביישנות, לחוש את היופי שבגופך.

  • ספלי התפתחות אמנותית מכשירים התמדה ויכולת ריכוז, מפתחים כישרונות הטבועים בטבע. גירוי מיומנויות מוטוריות עדינות מועיל להתפתחות הנפשית של הילד. בשיעורי רישום או פיסול נוצרת תחושת יופי.

  • חוגים מוסיקליים לילדים מפתחים אוזן מוזיקלית, מיומנויות מוטוריות עדינות וכישורי מתמטיקה!

  • חוג התיאטרון המועבר בגני ילדים יעזור לממש כוכבית קטנה או להביס מתחמי ילד ביישן. כישורי דיקציה ברורים, הרגל לשנן נפחים גדולים של טקסט מועילים ללמידה.


חוגים לגני ילדים- שלוש סיבות למה הם הכרחיים:

חוגים לגני ילדים מפתחים וחושפים את הילדים לשלל חוויות אשר לא היו נחשפים להם ביום יום, ומלמדות את הילדים רבות על עצמם, בין אם תכונות אופי שליליות שעלהים לשנות או תכונות אוי חיוביות שעליהם לחזק. משום כך חשוב מאוד לאמץ כמה שיותר חוגים לגני ילדים והחשוב מכל זה חוגים שונים ומגוונים. להלן שלושת הסיבות למה החוגים כה חשובים:

  • התפתחות כללית – מושג זה מסתיר היכרות עם תחום חיים חדש לילד או לעיסוק.

  • פיתוח יכולות וכישרונות מבוססי טבע.

  • חיזוק חולשות הילד – התגברות על ביישנות, חוסר התארגנות, הוצאת ה"זנבות "בשפה זרה וכן הלאה.



חוג לגן הילדים ולצהרונים שלכם- איך בוחרים?


אופי הילדים– כאשר חושבים על בחירת חוג מתאים, ראשית יש לבחון מקרוב את מה שהילד מעדיף לעשות בגן בעצמו, ללא השתתפות או עזרה חיצונית. עלינו כגננות לראות ולנתח. זו יכולה להיות נקודת המוצא לבחירת חוג או קטע. רגעים כאלה יכולים לשמש איתות עבורכם: לעתים קרובות ילד מעוות פנים מול מראה ואוהב לספר סיפורי אגדות בתפקידים – אנו נותנים את זה לקבוצת התיאטרון; מצייר הכל, תמיד ובכל מקום בהזדמנות הראשונה- ללכת לחוג האמנויות היפות.

הכלל הבסיסי הוא פיתוח מה שמונח על ידי הטבע, ולא להפך. הרי סביר להניח שתסכימו איתי שאם ילד אדיש למוזיקה ולשירים בתחנת רדיו לילדים, אפילו לא מתעניין בכלי נגינה צעצועים, אז סביר להניח שהוא לא ייסחף על ידי שיעורים בבית ספר למוזיקה! או אם הילד מאוד נייד, אל תנסה לרסן את האנרגיה שלו על ידי שליחתו למועדון עבודות חרוזים – עדיף להיכנס לספורט או לרקוד!

אולי לא תמיד תוכלו להתאים חוג הגן והצהרון לכל הילדים אך בהחלט תוכלו להתאים אותם לאופי של רוב הילדים, ומשום כך ישנו מגוון מאוד רב של חוגים המותאמים לגני ילדים ולצהרונים, בכדי שכל ילד יוכל למצוא עצמו בחוג כזה או אחר.


יעוץ עם הילדים- כמה שאולי זה נשמע פרדוקסאלי, שאלו את הילד לגבי דעתו, גם אם הוא בן 3 בלבד. הציעו לו חוגים שלדתכם נחוצים, אך כמובן השאירו בידיו את הבחירה. תוכלו גם לתאם שיעור אחד להתרשמות כללית מציד הידים ומצד הגננות וכך תוכלו להיות רגועים שרמת החוג ורמת המדריכים עונה על הציפיות שלכם.


תקציבי החוג- חוגים שונים מתומחרים בצורה שונה וכאשר מתכננים תוכנית חוגים לגני ילדים או חוגים לצהרונים עליכם, עליכם לשים לב כי אינכם חורגים מהתקציב המוגדר לפעילויות העשרה. לדוגמא חוג קומי קליי הוא חוג יקר מאוד במיוחד בהשוואה לחוג תנועה, ניתן לראות הפרש זה גם משום שבחוג גומי קליי יש שימוש רב בחומרים אשר מייקרים את החוג וגם ישנם מעט מאוד ספקים ומדריכים בתחום זה, לכן במידה והתקציב של הגן ילדים או הצהרון יחסית נמוך מומלץ לבחור חוגים שיתאימו לתקציב.


מרחב- כאשר צריך לבחור חוג לגני ילדים או חוג לצהרון שלכם צריך לקחת בחשבון את המרחב המצוי בגן או בצהרון שלכם, ישנם חוגים כמו חוג זומבה לילדים אשר מצריך מרחב גדול משום שצריך רווחים גדולים בין הילדים. בניגוד לכך ישנם חוגים כמו חוג יוגה לילדים שמצריך פחות מרווח וניתן לבצע אותו גם בחלל קטן ויותר יתאים לגני ילדים או צהרונים עם מרחב מצומצם.


ובכללי- יש לתקשר עם מאמנים ומורים של חוגים שונים. רצוי להגיע לשיעור היכרות, כי אחרי התנסות ראשונית יתכן סירוב מצד הילדים או הגננות, מה שיוביל להמשך החיפושים.

אך אל דאגה קידו- חוגים לילדים תוכלו למצוא מגוון רחב מאוד של חוגים בין אם חוגי ספורט, חוגי יצירה או חוגי תיאטרון שונים.


חוגים לילדים- באיזה גיל כדאי להתחיל

כיום תוכלו למצוא חוגים לילדים בכל גיל, כולל המוקדמים ביותר. מגיל שנתיים כדאי לילדים לתקשר עם מישהו שאינו קרוב משפחה. שיעורים בסביבת למידה מאורגנת במיוחד יביאו יתרונות גדולים להתפתחותה, לכן כה חשוב שילדכם יקח חלק בחוגים לצהרונים וחוגים בגני ילדים.

מגיל 4 שנים תוכלו לנסות כמה שיעורים מתמחים על בסיס קבוע – כדורגל, הוקי, ריקודים. גם אם הילד יחליט לא להיות שחקן כדורגל מקצועי או בלרינה מפורסמת, הם ילמדו איך ללמוד ויקנו לעצמם תחביב. עם זאת, לא כל הילדים מוכנים פסיכולוגית לחוגים מוסיימים בגיל זה. אם הילד שובב הרבה, מפריע לאחרים בצורה שמפריע להתנהלות החוג, כדאי לדחות את הביקור לשיעורים נוספים למשך שנה.


עד גיל 5 ילדים מפתחים העדפות אישיות, והם מוכנים לומר מה הם רוצים לעשות. עם זאת, יש להבין כי השקפותיהם עשויות להיות שונות מהמציאות. בחורה אולי תאהב את דמותה של בלרינה על הבמה, אך היא לא תהיה מוכנה לעבודה קשה במכונה. תן לילדך את ההזדמנות להתוודע לסוג פעילויות חדש בשיעור ניסיון, אל תשלמו על כל החוג בבת אחת.

36 צפיות0 תגובות
bottom of page