top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAmit Rosi

חוגי ספורט לילדים - מורות וגננות כיצד תשלבו אותם במערכת השעות השבועית

חוגי ספורט לילדים מסייעים לילד להתפתח באופן מלא. מאז לידתו, כל התהליכים הפיזיולוגיים נקשרו לפעילות גופנית: התפתחות של תנועתיות, חיזוק החסינות, עבודת מערכות הלב והנשימה.


חוגי ספורט לילדים - עוזרים להתפתחות הילד

חוגי ספורט לילדים מסייעים לילד להתפתח באופן מלא. מאז לידתו, כל התהליכים הפיזיולוגיים נקשרו לפעילות גופנית: התפתחות של תנועתיות, חיזוק החסינות, עבודת מערכות הלב והנשימה.


חוגי ספורט לילדים בהחלט עוזרים להתפתחות הילד. פיזיותרפיסטים ממליצים לא לבזבז זמן ולהתחיל חוגי ספורט לילדים ופעילות גופנית החל מחודשיים: ליטוף זרועות, רגליים, גב, פיתוח רפלקס אחיזה, חיזוק שרירי הצוואר ועמוד השדרה. אתה יכול להכיר ילד להתעמלות התפתחותית מגיל שנה. בערך בגיל זה, הוא מתחיל ללכת באופן עצמאי, מראה פעילות, הוא מתעניין בכל דבר, הוא לומד את העולם. בגיל בוגר יותר, פעילות מוטורית עצמאית של ילדים נותנת מרחב נרחב לביטוי יכולותיהם המוטוריות האישיות. זהו מקור חשוב לפעילות והתפתחות עצמית של הילד. חשוב מאוד שבקבוצה ובאתר יהיו צעצועים, ישנם יתרונות רבים בחוגי ספורט לילדים, המהווים תמריץ לפעילות מוטורית עצמאית של ילדים.


כמו כן חשוב לזכור כי חוגי ספורט לילדים קשורה ישירות להתפתחות נפשית. לצמיחה אינטלקטואלית מלאה התינוק זקוק לתנועה. בילדים מפותחים פיזית, חשיבה והגיון מתחזקים גם כן. על ההורים לקדם את התפתחות התפקודים המוטוריים של גוף הילד: הליכה, ריצה, קפיצה. לאור התקופה, ההורים המודרניים ממהרים להרכיב את התינוק בעגלה ליעדם, זה נוח, אך לעיתים קרובות זה לא הכרחי. מומלץ שהתינוק ילך כמה שיותר עקב גילו.


בנוסף, גם בדו"ח של האיחוד האירופי לשנת 2013 אשר עסק בנושא חינוך גופני וחוגי ספורט לילדים בבתי ספר באירופה, נכתב כי בתי הספר הם הזדמנות טובה לפיתוח פעילות גופנית בשנות הילדות והנערות. הדבר נכון גם לגני ילדים, המהווים גם מבחינה זו הכנה לבית הספר. בנוסף לעיסוק בפעילות הגופנית בתי ספר והגנים מהווים חממה לחינוך לספורט, שם לומדים חינוך לאורח חיים בריא.


כל זאת מראה כמה חשוב לכן, מורות וגננות, לשלב חוגי ספורט לילדים בסדר היום וגם חוגים לילדים שונים. האם ניתן לעשות זאת גם במהלך הפעילות החינוכית? בהחלט!


חוגי ספורט לילדים

חוגי ספורט לילדים שתוכלו לשלב בגנכם

ראשית, הקפידו על התעמלות בוקר. התעמלות בוקר יוצרת מצב רוח טוב אצל ילדים, מעלה טונוס רגשי ושריר, מפעילה פעילויות נוספות. כמו כן היא מסייעת בגיבוש מיומנויות מוטוריות. התעמלות זו יכולה לכלול חלק מהפעולות הבאות:

  • הליכה במקום או במעגל. הליכה יכולה לכלול הליכה על בהונות, על עקבים, בצד החיצוני או הפנימי של כף הרגל;

  • ריצה קלה במקום, ריצה עם ברכיים מורמות גבוהות;

  • קפיצה במקום על רגל אחת ושתי רגליים;

  • קפיצות;

  • כפיפת הידיים מול בית החזה, על חשבון פיזורן זו מזו;

  • הנפת רגליים קדימה ואחורה, שמאל וימין;

  • קפיצות רגליים צולבות;

  • קפיצה במעגל לצדדים, עם קפיצות גבוהות, עם שינוי כיוון להתפתחות הקשב;

  • סקוואט. הידיים יכולות להיות על החגורה או נמתחות קדימה;

  • שוכב על גבו לבצע נדנדות בכפות רגליו;

  • בשכיבה על הצד שלך, תנודד כלפי מעלה, למטה ולצדדים;

  • עומד על ארבע כדי לעשות נדנדות, ליישר רגליים כפופות בברכיים;

  • תנקוט עמדה בשכיבה, הרם ונפיל על הידיים;

  • בעת העמידה, הרמת ידיים איטית מעלה, נשימה עמוקה והורדת ידיים איטית. מומלץ כתרגיל מסכם את התעמלות הבוקר

שנית, אל תשכחו מההליכה. כן, השטח הוא מוגבל כי אתן נמצאות במוסד חינוכי, אבל בהחלט ניתן לקיים גם בו טיול מסודר באמצע היום, בייחוד אם קיימת איזשהי פינת חמד או גינת ירק בקצה פכולה זו מזכירה מאוד חוגי תנועה לילדים. חשיבות ההליכה הנה רבה – הליכה היא אחד מרגעי המשטר החשובים ביותר בהם ילדים יכולים לממש באופן מלא את צרכיהם המוטוריים. הודות לקיום משחקי חוץ ותרגילים גופניים להליכה, ילדים מרחיבים את החוויה המוטורית שלהם, משפרים את כישוריהם המוטוריים הקיימים, מפתחים את תכונותיהם המוטוריות, מפתחים עצמאות, פעילות ומערכות יחסים חיוביות עם בני גילם. הליכה כזו גם יכולה להפוך לחוויה עבור הילדים. פעילות נוספת שכדאי להתייחס אליה הנה "דקת ספורט". בזמנים מוקצבים מראש הגדירו "דקת ספורט" בה הילדים מפסיקים לעסוק במה שעסקו ומבצעים תרגילי התעמלות קלים. דקות ספורט מפחיתות את העייפות אצל ילדים ומפיגות לחץ סטטי. הם מבוצעים בצורה של תרגילים בעלי השפעה התפתחותית כללית (ראש, זרועות, פלג גוף עליון, רגליים), משחקי חוץ, תנועות ריקוד ותרגילי משחק. כמו כן, זכרו כי תפקיד חשוב במצב המוטורי ממלא על ידי הפעילות המוטורית העצמאית של ילדים, המאורגנת ללא התערבות מפורשת של מורה. יחד עם זאת, יש צורך שהילדים יעמדו לרשותם יתרונות המעוררים מגוון פעילויות מוטוריות. חוגי ספורט לילדים עם סט ציוד ספורט מגוון (כדורים, חישוקים, תיקים, מיתרים, חבלים, סרטים, צעיפים, לוחות מצולעים וכו '), כובעים למשחקי חוץ, שטיחים למניעת כפות רגליים שטוחות, מסלול בריאות. יש צורך לצייד חלקות קבוצתיות בציוד וציוד נייד (קפיצות חבלים, כדורגל וכדורסל, קטנועים, זריקת תיקים). מיקומו אמור לתרום לפעילות המוטורית של ילדים, ובחירתו אמורה לתמוך בעניין של ילדים בסוגים שונים של תנועות. כלומר, עליכן לדאוג לכך שפעילות גופנית שהילדים מבצעים תהיה מעניינת עבורם ותסייע להם. פחות חשוב שכולם יבצעו את אותם התרגילים. אחד הילדים מעדיף לבצע פעילות כלשהי ולא אחרת? בשמחה, אפשרו לו זאת אם זה עוזר לו וגורם לו לאהוב את הפעילות הוגפנית. זכרו כי המטרה העיקרית היא לסייע לילדים וגם על הדרך לגרום להם לאהבו את הפעילות הגופנית הזו. משום כך ישנם מגוון רחב של חוגי ספורט לילדים כגון: זומבה, יוגה, ספורט אתגרי ועוד...

47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page